Alla inlägg under september 2014

Av Mathilda Selg - 30 september 2014 12:31

När solen dyker upp så får man Tvätta, hänga, vika, städa, möte, skriva på papper, fika med en kompis och hennes pappa, klippa kusinen, handla, träffa pappa oh sen kan jag koppla av.. En mycket att göra dag, eller vad man nu kallar det! Ha en kanon dag :)

Av Mathilda Selg - 28 september 2014 18:47

Jo men jag trivs, lite nyinköpta saker och i ordninggjort!
Vart på Ikea, biltema & rusta en sväng underdagen.. Söndagen snart över, skönt!

Av Mathilda Selg - 27 september 2014 02:18

Att få ett sånt här sms mitt i natten är tårögdhet men samtidigt något av det finaste man kan få.. Att fortfarande sitta vaken och inte kunna sova pågrund av att man inte har den man tyr sig till mest bredvid sig känns alvarligt talat förj*vligt.. Min fina fina ängel, jag älskar dig! Några timmar känns som år, om jag bara fick ha dig nära igenom varje minut, varje vecka, varje månad, 24/7 så skulle varje pusselbit ha hittat sin plats.. Nu och förevigt ?
Kan inte med ord beskriva hur saknaden kryper tätt inpå mig redan efter du släppt min hand, när jag ser dig gå åt det motsatta hållet gent mot mig är hjärtskärande.. Med vetskapen om att det kan dröja ett par veckor eller fler innan jag får se dig igen.. Ditt underbara leende, höra ditt skratt, dina ögon, dina kramar, dina pussar, dina omhållningar, höra dom sista orden innan man somnar "Godnatt älskling, älskar dig" ditt snark om natten, det första man ser när man vaknar är dig, min alldeles egna prins! Dom första orden på morgonen "Godmorgon gumman, har du sovit gott" Vill bara höra det om och om igen, det är då jag mår som bäst, det är då jag trivs och känner mig trygg.. åh hjärtat det finns verkligen inget bättre.. Mitt fina hjärta?

Av Mathilda Selg - 26 september 2014 22:38

Precis hemkommen ifrån Jönköping, spenderat 1 hel vecka i Taberg hos hjärtat och hans familj.

Hämtat ut min nya tv, handlat och grejat lite.

Imorgon blir det städning och rensning.

Tv går de ju inte se på, har visst köpa fel kabel, så jädrans träligt.

Men va gör de om hundra år? Det ordnar sig, :)

Jaha, fredagen snart över, en öl eller två får ordna upp helgen!

Ha en kanon kväll :) 

Av Mathilda Selg - 22 september 2014 14:18

Lördag bestod av kräftskiva med hjärtat och hans föräldrar.. Pappa va även med och träffade dom för första gången! Kul och se han trivas, och ännu skönare att han tyckte de va kul att åka utanför 50 skyltarna och se annat + att träffa nya människor! :)

Nu är det måndag och jag är kvar i Taberg några dagar till, precis käkat lite frulle, så sitter nu med hunden i knät och snart är de dax för en dusch! Ha en kanonfin dag ni där ute :)

Av Mathilda Selg - 17 september 2014 11:08

Sitter fortfarande i morgonrocken med en kopp kaffe framför tvin, känner mig nästan helt frisk, är så glad över att jag snart slipper medicinerna och kan fortsätta veckorna som vanligt, jobba osv!
Ha en fin dag :)

Skrev ingenting igår, så gårdagen bestod av bakning, så jag testade chokladmuffins med hackad mintkrokant i & dumlekakor med riven choklad på.. Dessutom tvättade jag, sprang fram och tillbaka avslutade med Idol och Ph! Bra Tisdag :D

Av Mathilda Selg - 14 september 2014 16:35

Halloj! Söndagen är redan här, veckorna springer ifatt än..
Nu har jag äntligen börjat friskna till druckit kaffe, fikat med en vän, handlat, plockat rent på tvätten, städat, diskat, planterat om alla blommor och nu en dusch..
Dagen har fungerat någorlunda, nu är det bara resten av dagen kvar! :)

Ha en mysig söndag!

Av Mathilda Selg - 12 september 2014 23:16

Så frustrerande och vara sjuk, det finns inget hemskare..
Jag va sjukare än vad jag trodde trots allt och har mediciner på nästan 4000 mg om dagen.. Vad gör man inte för att bli frisk!
Dax att sluta ögonen för natten, sömn behöver man ju extra mycket..

Godnatt och sov så gott alla där ute, imorrn vaknar man nykter och slipper bakfyllan!

Ovido - Quiz & Flashcards