Alla inlägg under juli 2013

Av Mathilda Selg - 18 juli 2013 22:00

Rört på fläsket idag då! ^^

Av Mathilda Selg - 17 juli 2013 16:09

Härligt start på morgonen!

Pappa kom på en kopp kaffe, vidare till vänner för att gå ut och springa..

I denna värmen va det ingen hit kan jag säga, men det gick.

Är så glad och stolt över mig själv att jag började ta tag i min hälsa, man mår så mycket bättre.

Nästa steg --> Sluta röka..!

 Såja, ha det bra! :)

    

Av Mathilda Selg - 16 juli 2013 19:35




Kan ju säga att denna dagen har varit riktigt härlig.

Vaknade upp och på rätt sida med, skönt!

Mötte pappa för att fixa lite med papper, sen gick vi faktist hem till pappa på en kopp kaffe!

Efter det fick jag ett språng och ville ha med en vän på en långpromenad.

Den tog 1,5 timme att springa 2,5 mil :)


Springväder!


Here we go again, taggad till 1000!  

  Nu blir det Allsång På Skansen, en kopp te efter en bit mat! :)

Have a nice evening all of you people!

Av Mathilda Selg - 14 juli 2013 22:37

Inatt kände jag att jag behövde rensa tankarna, så gick till min mors och brors grav..
Saknar er någon enormt..
Va tvungen, kände att det va ett måste..
Måste även erkänna att det är sällan jag sätter min fot på kyrkogården för att jag inte klarar av det längre..
Vart vuxen alldeles för tidigt, har inte levt mitt barndomsliv än..
Visst, någonstans där inne har man ett barndomsliv även fast man är vuxen, men jag har inte det,, Har aldrig haft..
Just idag går mina tankar i en cirkel, allting är upp och ner..
Kan inte tänka klart, tankarna går dit där jag inte vill att dom ska va..
Det är dax nu, dax att ta itu med det förflutna..
Så det ska jag göra, har bestämt mig för det, då ska det bara bli så..

Får inte glömma att jah även hade kissemyys imorse med mina fina hjärtan..
Ett av dom är min fina Zira som blir 14 veckor på Fredag! Glad att jah har dom, dom sviker än aldrig!!

Av Mathilda Selg - 14 juli 2013 22:26

kursiv text
Trodde inte världen kunde rasa på bara nån sekund, trodde det va en dröm..
Men
när jag vakna fick jag bevittna att det va dax att välkomna verkligheten..

Av Mathilda Selg - 13 juli 2013 18:05

Nämen hallå, :)


Idag har jag ägnat dagen med att sola och träna med en vän..

 

Man kan väll säga att jag har blivit en "personlig tränare" för henne,

hoppas på att hon ger med sig och fortsätter som hon gjort idag!

Nu är snart helgen över igen, tycker nästa kan komma nuuuuu..

I väntat på att "Little Miss Sunshine" ska börja på tvin så har vi käkat och hängt tvätt :)

Fint väder har vi med ute varm & gött.

Nu har jag lite att göra, ha det fint allihop.

Av Mathilda Selg - 9 juli 2013 19:58

Måndagen tillbringade jag i stort sätt i soffan, huvudvärk & feber ..

Tråkigt när det är fint väder, så vart Tacos till mat och film till kvällen :)


Kollade på en ny film igår som precis hade kommit ut.

Identity Thief hete den, rekomenderar den faktist.

Humorristisk och mycket händer! :)


Vaknade runt 12 idag, skönt att få sova ut.

Började tvätta & diska..

Runt 2 tiden hängde jag med Jenny hem där vi käkade pastasallad.

Vi åkte iväg till Hästholmen för badning & solning..

Tog en öl, och drog oss hemåt..

   


Nu så har vi precis käkat Ris, hammburgare & gräddsås! Gött (y)

Dax för allsång på skansen med kladdkaka & grädde som efterrätt..

Av Mathilda Selg - 7 juli 2013 21:30

Vaknade runt 10, kollade facebook.
Tog en dusch, satte på kaffe, dammsugade soffan, borsta katterna & sängkläderna hänger på vädring :)
Bra morron, med sjukt fint och underbart väder.
Runt 16.00 ska jag gå till Rasta för att möta min fina vän som kommer hem ifrån Stockholm idag, saknat henne så mycket eftersom man umgåts konstant i ca 6 månader.
Framåt kvällen blir det nog lugnt, med filmtittande eller Wallander på tv med Jenny! :)
Puss!


Oj! Har så klart sett än hel del filmer under tiden oxå,.

Bland annat:


Here comes the boom
Officer Down
21 and over
Små citroner gula

Ovido - Quiz & Flashcards